הרב הלל כהן שתקוע באודסה: "בקייב עברו שבת נוראית"

    אבי יעקב No Comments on הרב הלל כהן שתקוע באודסה: "בקייב עברו שבת נוראית"

    הרב הלל כהן, יו"ר איחוד הצלה אוקראינה לרב משה בן לולו ב"הפוך על הפוך": "ילדיי בארץ, אנחנו בחלום רע. אין מילים לתאר את המלחמה הזו, הרבה יהודים כאן משני הצדדים והמדינות. בקייב עברו שבת זוועה, זה מחזיר אותנו 70 שנה אחורה. המדפים בחנוית ריקים, נושאים תפילה שהכל יגמר במהרה"

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הלל כהן, יו"ר איחוד הצלה אוקראינה לרב משה בן לולו ב"הפוך על הפוך": "אנחנו כאן באודסה, הלוואי שזה היה קרוב לגבול המולדבי. אני כאן בבית חולים עם יהודי חולה תייר, קיבל התקף לב ופינינו אותו מאומן לאודסה, תוך כדי הבדיקות ירדנו למקלט וחזרנו".

    הוא הוסיף וסיפר: "את השבת עברנו כמו שכתוב, בצר הרחבת לי. אני בנס אחד גדול, שמח שילדיי בארץ, אם היינו בקייב היה הרבה יותר מזעזע ונורא. אשתי נסעה בלב כבד הכל התנהל כסדרו חיידרים לא ציפינו לזה. אנחנו בחלום רע זה מלחמת אחים, אין מילים לתאר את זה".

    "תמיד אנחנו אומרים שהגויים רבים לא משנה איזה צד מנצח אבל למעשה יש כאן הרבה מאוד יהודים, חלקם נלחמים כאן זה נגד זה משני הצדדים והמדינות. בקייב עברו שבת זוועה, ליד בית הכנסת שיכור נורה לאחר שחבש דגל רוסיה. הכל בונקרים וביצורים בתוך העיר" אמר.

    "נסעתי ליום אחד לחתונה באודסה, אין לי בגדים. אני מנסה לחשוב מה עובר על יהודים שאין להם אזרחות ישראלית והם לא יכולים לרוץ לגבול לחילוץ ישראלי. אני מתכנן לעשות קמפיין לגיוס אוכל לאנשים, אף אחד לא התארגן לפלישה הזאת, אנשים לא התארגנו" סיפר הרב כהן.

    "במסגרת הארגון "בעל שם טוב קינדער" ארגנתי עכשיו טיול לקברי צדיקים בעקבות ההיסטוריה היהודית. מדובר בילדים שלא קשורים ליהדות, לא אוכלים כשר בבית שילמדו קצת על ההיסטוריה שלהם. זה מחזיר אותנו 70 שנה אחורה, המדפים בחנויות ריקים אני לא יודע מאיפה יאכילו כל כך הרבה פיות אם לא יהיה שלום בין הצדדים. נושאים תפילה שהכל יגמר במהרה"



    0 תגובות